| | ||
DeelnemersSuccesverhalen“De website maakt je bewust van wat je eet en geeft je daarnaast steun en kracht om door te zetten” “Samen met anderen je geluk kunnen delen van de verloren kilo’s vind ik erg fijn” “Soms krijg ik van een buddy een schop onder mijn kont, dat werkt!” “De steun hier op de website heeft me door de moeilijke tijden geholpen” “Echt heel streng ben ik niet voor mijzelf” “Ook de leuke tips, adviezen en leuke columns dragen voor mij zeker bij in het afvallen” |
9 maart 2010
Rubriek: Afslanknieuws.Uit recent onderzoek blijkt dat vrouwen die een of twee glazen wijn per dag drinken, minder wegen dan degenen die enkel water of frisdrank nemen. Vooral rode wijn zou goed voor de lijn zijn.Af en toe een glaasje Een lange termijnstudie bij bijna 20.000 vrouwen ouder dan 39 jaar suggereert dat het lichaam de calorieën in alcohol anders verwerkt dan die in voeding. De onderzoekers stelden hen vragen over hun drinkgewoonten en ze hielden het gewicht van de dames gedurende 13 jaar bij. Daaruit is gebleken dat alle vrouwen aan waren gekomen. De vrouwen die matig alcohol drinken (ongeveer 1 of 2 glazen per dag) waren de minste hoeveelheid kilo’s aangekomen. Mensen gaan er altijd van uit dat je van alcohol aankomt. Dit onderzoek bewijst het tegendeel. Warmte of vet Wel blijkt uit het onderzoek dat niet alle types alcohol hetzelfde werken. Sterke dranken en bier zijn namelijk minder goed voor je lijn dan wijn. Dit kan ook verklaren waarom Franse en Italiaanse vrouwen vaak een slanke lijn hebben, omdat ze consequent wijn drinken bij hun maaltijden. Een theorie van de onderzoekers is dat de lever van regelmatige alcoholgebruikers alcohol anders afbreekt, Het overschot aan energie wordt omgezet in warmte en niet in vet. Dus als je 120 calorieën met een glas wijn opneemt, zal je het warm krijgen omdat je lichaam het meeste ervan verbrand. Maar als je hetzelfde aantal opneemt met een zakje chips, zal het merendeel daarvan op je heupen op buik terecht komen! Voordelen en nadelen van wijn Het gematigd drinken van rode wijn heeft nog andere gezondheidsvoordelen. Het zou je slimmer maken, goed zijn voor je bloedvaten en je bloedstroom naar de hersenen een boost geven. Verder zou het het niveau van je goede cholesterol verhogen, verharding van bloedvaten en bloedklonters voorkomen en je leven met vier jaar verlengen. Maar het is niet alleen goed nieuws. Alcohol zou de voornaamste oorzaak van borstkanker zijn en overmatig gebruik van alcohol kan de hersenen aantasten. Dus af en toe een wijntje kan helemaal geen kwaad, maar onthoud; drink met mate! Bron: Algemeen Dagblad Gezondheid en Wetenschap Om toegang te krijgen tot deze pagina moet je eerst inloggen. Vul hieronder je nickname en je wachtwoord in en klik op de button 'inloggen'. Heb je nog geen nickname? Meld je dan nu aan voor je eigen profielpagina. Aanmelden gaat snel en eenvoudig en is bovendien helemaal gratis! |
Bereken je BMIWebshopOnze experts
Maak kennis met onze experts
NieuwsbriefWil je op de hoogte gehouden worden over de laatste ontwikkelingen rond afslanken en gezonde voeding? Schrijf je dan nu in voor de nieuwsbrief. Veel gelezen
Rubrieken |





en dus niet zo achterover gegooid als een biertje

